Entrenament

La meva manera d'entrenar es basa en el feeling, en les ganes que tinc de pujar una muntanya o descobrir una vall.
L'entrenament és l'objectiu en sí mateix, i no ha de ser una obligació per arribar en forma a una cursa.
Això no és un pla d'entrenament a seguir. Cada persona té unes característiques, disponibilitats i motivacions diferents i l'entrenament ha d'adaptar-se a elles.

Dades

 

550.000 m desnivell/any
1.000 hores d'entrenament/any
15.000km recorreguts/any
Entrenament 7 dies a la setmana

Generals

Divideixo l'any en dues temporades: trail running a l'estiu i esquí a l'hivern.

Esquí (de novembre a maig)

La temporada d'hivern la divideixo en dues parts: al novembre i desembre és la pretemporada. Acostumo a fer entre 20 i 30 hores per setmana, de volum (unes 3-4 hores al matí i 1-2 hores a la tarda). De gener a maig és la temporada en sí. Acostumo a  participar en 20-25 curses entre Copa del Món, Campionats del Món, d'Europa i d'Espanya, entre altres. En aquest període, l'entrenament és d'entre 15 i 30 hores per setmana fent molta recuperació i intensitat.

Trail running (de maig a octubre)

A l'estiu, la temporada va de maig a octubre. Faig entre 20 i 35 hores per setmana de volum, o volum alt, amb un parell de sortides al dia d'entre 2 i 7 hores, depenent del dia. En aquesta temporada, el 80% del temps el passo corrent i el 20 % restant amb bicicleta de carretera.

En total, faig uns 300.000 metres de desnivell a l'any en esquí de muntanya, amb unes 500 hores en total. A l'estiu, acostumen a ser uns 250.000 metres de desnivell corrent, dedicant-li unes 500 hores. Entreno 7 dies a la setmana.

Cinc consells per entrenar i competir a la muntanya

1 . Gaudir per millorar

Cal gaudir de cada dia i de cada sortida. No s’ha de pensar que s'està entrenant per "obligació" o per millorar, sinó perquè ens apassiona allò que estem fent. El més important és ser coherent amb els objectius que un es posa, ser conscient d’allò que es pot guanyar i perdre, i seguir sempre motivat. No fer d'això una obligació, sinó una forma de vida. D’aquesta manera, el progrés serà enorme.

 

2 . Material

Cal provar tot el material abans de qualsevol competició o sortida. Tot ha d'estar ben testat per estar segurs que s'adapti bé a nosaltres, a la nostra manera de córrer i la nostra morfologia. També és important que sigui material específic per a la muntanya, ja que aquest material està especialment concebut per a un entorn concret .

 

3 . Sentits

Córrer a la muntanya no és córrer, és una experiència dels 5 sentits. Per tant, cal gaudir dels paisatges, olorar la terra , sentir el vent... És important no oblidar-se de gaudir!

 

4 . Progressió i baixades

A les baixades, cal relaxar-se, perdre la por i tirar endavant; s’ha de fer com si s'estigués ballant!

També cal tenir en compte que no es pot passar de 0 a 100 només en proposar-s'ho. Cal començar amb curt i no molt tècnic, i anar progressant en funció del que ens demana el cos: escoltar el cos és el meu millor consell.

5 . Seguretat

Abans de res, cal pensar que el nostre esport es realitza en un entorn natural que no controlem. És per això que cal aprendre a conèixer la muntanya, i també la manera com nosaltres interactuem amb ella. Hem de prendre sempre totes les mesures de seguretat, mirar la previsió del temps, no anar sol a la muntanya, confiar en especialistes, etc. Jo vaig néixer i vaig créixer aquí, i porto molts anys sortint a la muntanya com a part de la meva rutina diària, i és per això que és probable que tingui més experiència en algunes circumstàncies. Tanmateix, no per això seré negligent en mesures de seguretat o de protecció.

La muntanya és dura, i tot i ser meticulosos, és perillosa. És per això que cal ser humils davant d’ella, ja que els nostres errors, especialment quan anem lleugers, es poden pagar cars. Hem d'acceptar i ser conscients dels riscos que volem prendre individualment i amb les persones que ens acompanyen, en funció de les nostres capacitats físiques, tècniques i també de la nostra experiència.

 

I després d'això , només em queda dir-vos una cosa... Gaudiu!